Wednesday, October 12, 2016

ျပင္ဦးလြင္ ရထားလံုးေတြရဲ႕ ေနဝင္ခ်ိန္ (ေအးမြန္ရာျပည္)

ေနရာကား လူမ်ား ၾကက္ပ်ံမက် စည္ကားေနတဲ့ ပါဆယ္နာရီစင္ႀကီး တ၀ုုိက္။ ေတာင္ေပၚၿမိဳ႕ေလး တၿမိဳ႕ျဖစ္တဲ့ ေမၿမိဳ႕ေခၚ ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕လယ္။ အခ်ိန္မွန္ၿပီး တိက်လွတဲ့ နာရီစင္ႀကီးက ေန႔ခင္း ႏွစ္နာရီထိုုးလို႔ ျမည္သံႏွစ္ခ်က္ ခပ္ေလးေလး ထြက္ေပၚလာပါတယ္။
ျမင္းညိဳႀကီး တေကာင္က သူ႔ကိုုယ္ေပၚမွာ နားေနတဲ့ ယင္ေကာင္ကိုု အၿမီးနဲ႔ ခါထုုတ္ေနတဲ့ တဘတ္ဘတ္ အသံ၊ ျမင္းခြာေတြကိုု ေက်ာက္လမ္းေပၚ ေဆာင့္ခ်ေနတဲ့ အသံေတြက ဆက္တိုက္ ထြက္ေပၚေနတယ္။ ျမင္းညိဳႀကီးဟာ ဘယ္ခရီးစဥ္မွ မလိုုက္ရဘဲ ရပ္ေနရတာ ၾကာလိုု႔ ေညာင္းေနဟန္နဲ႔ သူ႔ရဲ႕ကိုယ္လံုးႀကီးကိုု လႈပ္ခါေနတာ ေတြ႔ရတယ္။ ျမင္းရဲ႕ ေနာက္ေက်ာမွာ ခ်ိတ္ထားတဲ့ ရထားလံုုး ျဖဴျဖဴလြလြေလးရယ္၊ ျမင္းမွာ ခ်ိတ္ဆြဲထားတဲ့ ျခဴေတြ၊ ေခါင္းေလာင္းေလးေတြ ရယ္က စည္းခ်က္က်သံနဲ႔ အတူ လႈပ္ရွားေနတယ္။ ခဏၾကာေတာ့ ျမင္းရဲ႕ နံေဘးကိုု သူ႔သခင္ ခပ္ပိန္ပိန္ပါးပါး အမ်ိဳးသားႀကီး တဦး ေရာက္လာၿပီး ေခ်ာ့ျမႇဴ လိုုက္တယ္။ ျမင္းႀကီးက ခ်က္ခ်င္းပဲ ၿငိမ္က်သြားတယ္။

ပါဆယ္နာရီစင္ႀကီးနဲ႔ မနီးမေဝးက ၿမိဳ႕မ ဗလီႀကီး နံေဘးမွာ ရွိတဲ့ ျမင္းရထားလံုုး ဂိတ္က ျမင္ကြင္းတခုုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕ခံေတြ အတြက္ေတာ့ ဒီျမင္ကြင္းနဲ႔ အသံေတြဟာ မထူးဆန္းေတာ့ပါဘူး။ တျခားၿမိဳ႕ကေန လာလည္တဲ့ သူေတြ အတြက္သာ မ႐ိုုးႏိုင္တဲ့ ျမင္ကြင္းလိုု ျဖစ္ေနတာပါ။

ျမင္းညိဳႀကီးရဲ႕ သခင္ျဖစ္သူကေတာ့ ဖက္ဦးထုုပ္ ေဆာင္းထားတဲ့ အသက္ ငါးဆယ္နီးပါး အရြယ္ ဦးၾကက္႐ိုးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ နာမည္အရင္းက ဦးစိုုးဝင္း ျဖစ္ေပမယ့္ အရမ္းပိန္လြန္းလိုု႔ ျပင္ဦးလြင္ ရထားလံုး ျမင္းလွည္းေမာင္းသူ အသိုုင္းအဝိုင္းက (ဦး) ၾကက္႐ိုးလိုု႔ အမည္ ေပးထားၾကတာပါ။

ဦးၾကက္႐ိုးရဲ႕ အဘိုုးေရာ၊ အေဖပါ ျပင္ဦးလြင္မွာ မ်ိဳး႐ိုး အစဥ္အဆက္လိုုက္ ျမင္းလွည္းေမာင္းသူေတြပါ။ ဦးၾကက္႐ိုးတို႔ ဘိုုးဘြားစဥ္ဆက္ ရထားလံုုး ျမင္းလွည္းေမာင္းလာတဲ့ သက္တမ္းကိုု ေပါင္းလိုုက္ရင္ အခုအခါမွာ ႏွစ္ေပါင္း တရာ ဝန္းက်င္ ေလာက္ေတာင္ ရွိေနပါၿပီ။ ဦးၾကက္႐ိုးတိုု႔ လူငယ္ဘဝ ၁၉၇၀ ဝန္းက်င္ကာလေတြ တုန္းက ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕ဟာ ျမင္းရထားလံုုး ေမာင္းသူေတြ အတြက္ ေရႊေခတ္ေတြလိုု႔ ေျပာရင္ရႏိုင္ပါတယ္။ ဦးၾကက္႐ိုးမွာ ေမြးခ်င္း ေမာင္ႏွမ ဆယ္ေယာက္ရွိၿပီး ဆယ္ေယာက္စလံုုးကိုု သူ႔အေဖက ျမင္းရထားလံုုး ေမာင္းရင္း ရရွိတဲ့ ဝင္ေငြနဲ႔ ေကၽြးေမြး ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဦးၾကက္႐ိုး အေဖျဖစ္သူဟာ အသက္ ၇၀ ေက်ာ္ေနၿပီ ျဖစ္ေပမယ့္လည္း အခုုခ်ိန္ထိ ျမင္းလွည္း ေမာင္းေနဆဲ ပါ။ ဦးၾကက္႐ိုး အတြက္ေတာ့ သူ႔ဖခင္ဟာ သူရဲေကာင္း တေယာက္ပါပဲ။

ငယ္စဥ္ ဆယ္ေက်ာ္သက္ ဘဝကတည္းက အေဖ့ရဲ႕ ျမင္းလွည္းေနာက္ကိုု လိုုက္ခဲ့ရာကေန အထူးတလည္ သင္စရာ မလိုုဘဲ ကၽြမ္းက်င္စြာ ေမာင္းႏိုင္တဲ့ ျမင္းရထားလံုုးေမာင္းသမား ျဖစ္လာတာလိုု႔ ဦးၾကက္႐ိုးက ဂုုဏ္ယူတဲ့ အသံနဲ႔ သူ႔ေရွ႕က ျဖတ္သြားတဲ့ ရထားလံုုး ျမင္းလွည္း တစီးကိုု ေဝ့ၾကည့္ရင္း ေျပာတယ္။ ျမင္းလွည္းသမား တေယာက္ ျဖစ္ေနရတာကိုု ေက်နပ္ပီတိ ျဖစ္ေနပံုုကလည္း သူ႔မ်က္ႏွာမွာ အထင္းသား ေပၚလြင္ေနတယ္။

ရထားလံုး ျမင္းလွည္းေမာင္းသမား ဘဝအေပၚ ႐ူးသြပ္မႈေတြကိုု အဖိုုးနဲ႔ အေဖတို႔ဆီက အေမြရခဲ့တာလို႔ ဦးၾကက္႐ိုး တေယာက္ ႐ိုးသားစြာ ခံယူထားတယ္။

အရင္က ရထားလံုုးျမင္းလွည္း ေရႊေခတ္ကာလ၊ အတိတ္တုန္းက ခရီးသည္ လုုတင္ရလိုု႔ ရထားလံုုး ေမာင္းသူခ်င္း အခ်ိတ္အေစာင္း ေလးေတြ ရွိခဲ့တာကိုု အခုုအခ်ိန္မွာ ျပန္သတိရမိတယ္လိုု႔ သူက ဆိုုတယ္။ အခုုအခ်ိန္မွာေတာ့ ဂိတ္ထဲမွာ အမွတ္စဥ္လိုုက္ ထိုုးထားရင္ေတာင္ ခရီးသည္လိုက္ဖို႔ နံပါတ္စဥ္ (၁) ရတဲ့ ရထားလံုုးက အခုုလိုု ေန႔ခင္း ႏွစ္နာရီ ေက်ာ္တဲ့အထိ မထြက္ႏိုင္ေသး။ ဂိတ္မွာပဲ ေက်ာက္ခ် ေနေနရတယ္။

“တေန႔တည္း ခရီးသည္ အမ်ားႀကီး လိုုက္ရလိုု႔ ေငြေတြ အမ်ားႀကီး ဝင္တဲ့ အခ်ိန္ေတြကိုု ျပန္ေတြးတိုုင္း စိတ္ထဲ အေပ်ာ္စိတ္ ကေလးေတြ ေရာက္ေရာက္လာရတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္ေတြတုုန္းကဆိုု ျမင္းလည္း စပါယ္ရွယ္ စားရတယ္။ အခုုလိုု ပါးတဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာေတာ့ ျမင္းေရာ လူေတြေရာ ေခၽြတာၿပီး မွ်စားရတာေပ့ါ” လို႔ ဦးၾကက္႐ိုးက သူ႔ျမင္းရဲ႕ လည္ဂုုတ္ကေလးကိုု သပ္ေပးရင္းေျပာျပတယ္။

အရင္က ဆိုုင္ကယ္ေတြ ေပါေပါမ်ားမ်ား မရွိခင္တုုန္းက ၿမိဳ႕တြင္းတေနရာနဲ႔ တေနရာကိုု ျမင္းရထားလံုုး ေတြနဲ႔ပဲ ကူးလူး သြားလာၾကရတယ္။ ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕ရဲ႕ လမ္းအမ်ားစုုဟာ ေတာင္တက္ ေတာင္ဆင္းလမ္းေတြ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ခံေတြဟာ စက္ဘီးထက္ ရထားလံုုးျမင္းလွည္းကိုု အဓိကအားထားၿပီး သြားလာၾကတယ္။ မွတ္မွတ္ရရ ဆုုိရရင္ ၁၉၉၆ ခုုႏွစ္ ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕ ႏွစ္တရာ ျပည့္ပြဲ က်င္းပတဲ့အခ်ိန္ထိကို ျမင္းလွည္းေတြ ေခတ္ေကာင္းေသးတယ္ လိုု႔ ဆိုုႏိုင္ပါတယ္။

၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ ေနာက္ပိုုင္းမွာေတာ့ ဆိုုင္ကယ္ေတြေရာ၊ သံုုးဘီးဆိုုင္ကယ္ေတြပါ ၿမိဳ႕တြင္းမွာ အားခ်င္း ေပါမ်ား လာတာေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ခံအမ်ားစုဟာ သြားလာေရး အတြက္ ျမင္းရထားလံုုးကိုု မသံုုးျဖစ္ၾကေတာ့ပါဘူး။ ယေန႔ေခတ္ ၂၀၁၅ ခုု ကာလေတြမွာေတာ့ ရထားလံုုးစီးတဲ့ ၿမိဳ႕ခံဆိုုတာ ရွိကိုု မရွိေတာ့့တာပါ။ တျခားၿမိဳ႕ေတြကေန ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕ေလးကို လာေရာက္လည္ပတ္တဲ့ ျပည္တြင္း ဧည့္သည္အခ်ိဳ႕နဲ႔ ႏိုင္ငံျခားသား ဧည့္သည္ေတြ ေလာက္သာ ရထားလံုးကို အေပ်ာ္တမ္းစီးေတာ့တဲ့ အေနအထား ေရာက္ေနပါၿပီ။

နာရီစင္ႀကီးကလည္း ညေနသံုုးနာရီထိုုးလိုု႔ သံုုးခ်က္ေအာ္ေနျပန္ၿပီ။ ဦးၾကက္႐ိုးနဲ႔ သူ႔တပည့္ေက်ာ္ ျမင္းညိဳႀကီးတို႔ဟာ အခုုအခ်ိန္ထိ ခရီးသည္လိုက္ဖို႔ ေစ်းဦးမေပါက္ေသး။ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနဆဲ …။

ေစ်းဦး မေပါက္ေပမယ့္ ဦးၾကက္႐ိုးအဖို႔ ကေတာ့ စိုုးရိမ္မႈ သိပ္မရွိ။ ညေမွာင္ေမွာင္ ဆယ္နာရီေလာက္ အထိေတာ့ ဂိတ္မွာ ဆက္ေနၿပီး ေစ်းဦးေပါက္ခ်ိန္အထိ ေစာင့္မယ္လို႔ မွန္းထားတယ္။ တခါတရံ ညဥ့္နက္တဲ့အထိ ေစာင့္ေပမယ့္လည္း ခရီးသည္ ေစ်းဦးမေပါက္တဲ့ ေန႔မ်ားကလည္း မၾကာခဏဆိုသလို ရွိတတ္ပါေသးတယ္။

ဦးၾကက္႐ိုး အဖိုု႔ ေစ်းဦး မေပါက္တာေတြ ကလည္း ႐ိုးေနပါၿပီ။ တခါတေလ ေစ်းဦး မေပါက္တဲ့ ရက္ ငါးရက္ေလာက္ အထိ ဆက္တိုုက္ ႀကံဳခဲ့ဖူးတယ္ လိုု႔ ဦးၾကက္႐ိုးက ဆိုုတယ္။ ရက္ဆက္ၿပီး ေစ်းဦး မေပါက္တဲ့ ျဖစ္ရပ္မ်ိဳးႏွဲ႔ စိတ္ဓာတ္ က်တဲ့ အခ်ိန္ ႏွစ္ခုု ထိပ္တိုုက္ႀကံဳလာရင္ေတာ့ ရထားလံုုးေမာင္းတဲ့ လုုပ္ငန္းကိုု အၿပီးတိုုင္ စြန္႔လႊတ္ခ်င္စိတ္ ေပၚလာတတ္တယ္ လို႔ ဆုိတယ္။ အမွန္တကယ္ စြန္႔ခြာသြားၾကသူမ်ား ကလည္း ျပင္ဦးလြင္ ရထားလံုး ျမင္းလွည္းေလာကမွာ ဒုုနဲ႔ေဒးရွိေနခဲ့တယ္။ ဒီလိုမ်ဳိး အခ်ိန္ေတြမွာဆို ဘိုုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ သံုုးလာၾကတဲ့ ရထားလံုုးတြဲ ေတြကို ေငြက်ပ္ဆယ္သိန္းနဲ႔ သိန္းႏွစ္ဆယ္ အၾကားထိ ေပး၀ယ္တဲ့ သူေတြကလည္း အရံသင့္ ေပၚလာတတ္ျပန္တယ္။

ဦးၾကက္႐ိုးကေတာ့ ဘယ္ႏွရက္ ဆက္တိုုက္ပင္ ေစ်းဦးမေပါက္ မေပါက္၊ စိတ္ဓာတ္ လံုုး၀ မက်။ အနာဂတ္ကာလမွာ ရထားလံုုး ျမင္းလွည္းေမာင္းျခင္း လုုပ္ငန္းတခုုတည္းနဲ႔ ဘဝကို ရပ္တည္လိုု႔ မရႏိုင္မွန္း ႀကိဳတင္ရိပ္မိခဲ့တာေၾကာင့္ အိမ္မွာ ႏြားေလးေကာင္ ေမြးထားခဲ့ၿပီး ႏြားႏိုု႔ ေရာင္းရင္း မိသားစုဝင္ေငြကို ျဖည့္တင္းခဲ့တယ္။ အဲဒီဝင္ေငြေလး ရွိေနေသးလိုု႔သာ ဦးၾကက္႐ိုးတေယာက္ တျခား ရထားလံုုးေမာင္းသူေတြနဲ႔ စာရင္ နည္းနည္းပို အဆင္ေျပတယ္ လိုု႔ ေျပာလိုု႔ ရတယ္။

သူခ်စ္ျမတ္ႏိုုးရတဲ့ ရထားလံုုးကိုု သူ႔ရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္အတိုုင္း အသက္ေသသည္ အထိ ဆက္လက္ေမာင္းေနႏိုင္ဖိုု႔ ႏြားေတြ ကိုုလည္း ေက်းဇူးတင္ရမယ္ လိုု႔ ဦးၾကက္႐ိုးက ရယ္ရယ္ေမာေမာနဲ႔ ႐ိုး႐ိုးသားသား ဝန္ခံတယ္။

အဂၤလိပ္ လက္ေအာက္ခံ ကိုုလိုုနီဘဝက ေအာက္ျမန္မာႏိုင္ငံ ရန္ကုုန္ၿမိဳ႕မွာ ရထားလံုုး ျမင္းလွည္းေတြ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔နဲ႔ စတင္ အသံုုးျပဳခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုုင္း အဂၤလိပ္ေတြဟာ အထက္ျမန္မာႏိုင္ငံကိုု သိမ္းယူၿပီး ေမၿမိဳ႕ အပန္းေျဖစခန္းကိုု တည္ေဆာက္ၿပီးတဲ့ အခ်ိန္္ေရာက္မွသာ ရထားလံုုးေတြကုုိ ေမၿမိဳ႕သို႔ သယ္ယူၿပီး စတင္ ေျပးဆြဲေစခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုုနဲ႔ပဲ ျပင္ဦးလြင္နဲ႔ ရထားလံုုးျမင္းလွည္းတိုု႔ရဲ႕ ဆက္စပ္မႈရာဇဝင္ ဇာတ္လမ္းေတြ ျဖစ္လာခဲ့ရ ပါေတာ့တယ္။

ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕လို႔ ေျပာလိုက္ရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းမွာ ျမင္းရထားလံုုး စီးလို႔ ရႏိုင္တဲ့ တခုုတည္းေသာ ၿမိဳ႕အျဖစ္ ဆက္စပ္ ျမင္တတ္ၾကပါတယ္။ ရထားလံုုးယဥ္ေက်းမႈ စတင္ခဲ့တဲ့ ရန္ကုုန္မွာေတာ့ ယေန႔အခ်ိန္မွာ ရထားလံုုးေတြကို မူးလို႔ေတာင္ ႐ႉစရာ ရွာမေတြ႔ေတာ့ပါဘူး။

ျပင္ဦးလြင္က ျမင္းရထားလံုုး ယဥ္ေက်းမႈဟာ တေန႔ေန႔ တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ရန္ကုုန္ၿမိဳ႕မွာလိုပဲ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမယ့္ အေျခအေနမွာ ရွိေနၿပီလို႔ ၿမိဳ႕ခံ ရထားလံုုး ေမာင္းသူေတြက ဆိုုၾကတယ္။ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ဝန္းက်င္က ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕မွာ ရထားလံုုး ျမင္းလွည္း စုုစုုေပါင္း ၁၅၀ ေက်ာ္ရွိရာကေန ယေန႔အခ်ိန္မွာေတာ့ အစီးေရ ေျခာက္ဆယ္ေလာက္သာ က်န္ပါေတာ့တယ္။ တႏွစ္ကို အနည္းဆံုုး ျမင္းရထားလံုုးေမာင္းသူ ႏွစ္ဦးကေန ေလးဦးေလာက္ဟာ တျခား ဝင္ေငြပံုုမွန္ရတဲ့ အလုုပ္ေတြကို ေျပာင္းေရႊ႕ လုုပ္ကိုုင္ေနၾကပါၿပီ။

ဦးၾကက္႐ိုးကေတာ့ ခပ္ရွင္းရွင္းပဲ။ ဘယ္ေလာက္ပဲ စား၀တ္ေနေရး ခက္ခဲၿပီး တျခား ရထားလံုုးျမင္းလွည္း တစီးတေလမွ မရွိေတာ့ရင္ေတာင္ သူ႔အသက္ ေသဆံုုးခ်ိန္္က်မွ ျမင္းလွည္းေမာင္းသမား ဘဝကိုု စြန္႔လႊတ္ဖို႔ ရည္ရြယ္ ထားတယ္ လိုု႔ ဆိုုတယ္။ သူရဲ႕အဖိုုးဟာ ေသဆံုုးတဲ့အခ်ိန္ထိ ရထားလံုး ျမင္းလွည္းေမာင္းသမား အျဖစ္ လုုပ္ကိုုင္ခဲ့တာ ေၾကာင့္ သူလည္းပဲ သူ႔အဖိုုးရဲ႕ ေျခရာကိုု လိုုက္နင္းမယ္လိုု႔ ေျပာပါတယ္။

သူ အသက္ ေသဆံုုးသြားရင္ေတာ့ သူ႔ရဲ႕ ျမင္းနဲ႔ ရထားလံုုးကို ေရာင္းခ်ပစ္ဖိုု႔ သူ႔မိသားစုုကိုု မွာၾကားထားၿပီး ျဖစ္ပါ တယ္။ သူကိုုယ္တိုု္င္ကသာ ျမင္းလွည္းေမာင္းသမား ဘဝကို ခံုုမင္ခ်စ္ျမတ္ႏိုုးၿပီး မ႐ုုန္းထြက္ႏိုင္ေပမယ့္ သူ႔ရဲ႕ မ်ိဳးဆက္ျဖစ္သူ သားကိုုေတာ့ ပင္ပန္းလြန္းလွတဲ့ ျမင္းလွည္းသမားဘဝကိုု အေရာက္ မခံေတာ့ဘူး လိုု႔ ဆိုုတယ္။ ပညာတတ္ျဖစ္ေစဖိုု႔ ဦးစားေပးၿပီး ပညာပဲ သင္ေပးထားပါတယ္။

ဦးၾကက္႐ိုး မရွိေတာ့တဲ့အခ်ိန္ ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕မွာ ၿမိဳ႕ရဲ႕ သေကၤတ ရထားလံုုး ျမင္းလွည္းေလးေတြ ဘယ္ေလာက္ထိ က်န္ရွိေနဦးမလဲ ဆုိတာကို ဘယ္သူမွ မခန္႔မွန္းႏိုင္ၾက ပါဘူး။ ေခတ္ရဲ႕တိုးတက္လာမႈကို ရထားလံုုး ျမင္းလွည္းေလး ေတြ ေတာင့္ခံႏိုင္ပါ့မလား ဆုိတာလည္း မသိႏိုင္ပါဘူး။

ညေနေလးနာရီထိုုးလိုု႔ ျပင္ဦးလြင္ ၿမိဳ႕လယ္က ပါဆယ္နာရီစင္ႀကီးရဲ႕ ေလးခ်က္ထုိးသံ ၾကားရပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ဦးၾကက္႐ိုးတိုု႔ ဆရာတပည့္ ႏွစ္ဦးကေတာ့ ျမင္းလွည္းဂိတ္ထဲမွာ ဒံုုရင္း၊ ဒံုရင္း ေက်ာက္ခ် ရပ္နားေနရဆဲ။ ။

No comments:

Post a Comment