Saturday, January 30, 2016

ပ်ဴဟာ ဗမာလား ၊ ထား၀ယ္လား

ဆရာႀကီးေဒါက္တာသန္းထြန္းရဲ႕ ပ်ဴေတြ ဘယ္ေရာက္သြားလဲ စာအုပ္ထဲမွာ ပ်ဴေတြဘယ္ေရာက္သြားလဲလို႔ ေမးရင္ "ငါဒီမွာေဟ့ လို႔ ေအာ္လိုက္ခ်င္တာပဲ" ဆိုၿပီး ေရးခဲ့ဖူးပါတယ္။
ဆရာႀကီးဟာ အင္မတန္ ပညာရွင္ပီသတဲ့ ပုဂၢိဳလ္လို႔ေျပာရမွာပါ။ သူစြမ္းႏိုင္သမွ် ရွာေဖြေလ့လာခဲ့တဲ့ အေထာက္ အထားေတြအရ "ငါဒီမွာေဟ့လို႔ ေအာ္လိုက္ခ်င္တာပဲ" ဆိုတဲ့ စကားေလာက္ကိုပဲ ေျပာခဲ့တာပါ။
အင္မတန္မွ ေစ့စပ္ေသခ်ာလွတဲ့ ဆရာႀကီးဟာ သူမလိုက္ႏိုင္ေတာ့တဲ့အရာကို ငါ့စကားငါ့ႏြားရမေျပာခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ သုေတသနစံႏႈန္းနဲ႔ညီတဲ့ ေတြ႔ရွိခ်က္ကိုေတာ့ ဆရာႀကီး ဟာ ပညာရွင္ပီပီ တန္ဖိုးထားပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တပ္က ထြက္ၿပီး နယ္စပ္ၿမိဳ႕ေလးမွာေနေတာ့ ဆရာႀကီးေဒါက္တာသန္းထြန္းရဲ႕ တပည့္တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ IR က လက္ေထာက္ ကထိကနဲ႔ ထြက္လာတဲ့ ခ်င္းအမ်ိဳးသား ဆရာအက္စ္ပန္း နဲ႔ အိမ္နီးခ်င္းေနခဲ့ရပါတယ္။
ဆရာႀကီးေဒါက္တာသန္းထြန္း မႏၱေလးကေန ရန္ကုန္ေျပာင္းေတာ့ ဆရာႀကီးရဲ႕ စာအုပ္စာတမ္းေတြ၊ သမိုင္းနဲ႔ ေရွးေဟာင္း သုေတသန အေထာက္အထားေတြ ရထားတြဲ ွစ္တြဲစာ တြဲငွားၿပီး သယ္ရတယ္လို႔ေျပာပါတယ္။
ဆရာႀကီး အိမ္ကိုဘယ္အခ်ိန္သြားသြား ထမင္းစားခ်ိန္နဲ႔ အိပ္ခ်ိန္ကလြဲလို႔ စာဖတ္ရင္ဖတ္၊ မဖတ္ရင္ သုေတသနအလုပ္တစ္ခုခု အၿမဲတမ္းလုပ္ေနတတ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဆရာႀကီးရဲ႕ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ခံယူခ်က္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ ဆရာႀကီးေရးတဲ့ သုေတသနထံုး စာအုပ္ကိုသာ ဖတ္ေစ ခ်င္ပါတယ္။ သမိုင္းက်မ္းတစ္ေစာင္၊ သုေတသနစာတမ္းတစ္ေစာင္ေရးမယ့္သူဟာ ဘာေတြရွာၿပီး ဘယ္လိုလုပ္ရမယ္ဆိုတာ အေသးစိတ္ အႀကံေပးထားတာပါ။
ဆရာႀကီးရဲ႕ထင္ရွားတဲ့ အဆိုအမိန္႔ေတြကေတာ့ "သမိုင္းဆိုတာ အေထာက္အထားမရွိရင္ မေျပာရ" ဆိုတာနဲ႔ "သမိုင္းကို မအ ေအာင္လို႔ သင္တယ္" ဆိုတဲ့ အဆိုအမိန္႔ေတြပါ။ ဒါက လူတိုင္းနီးပါးၾကားဖူးတဲ့ အဆိုအမိန္႔ေတြပါ။ ေတာ္တန္ရံု သုေတသန သမားေယာင္ေယာင္၊ သမိုင္းဆရာေယာင္ေယာင္ ပုဂၢိဳလ္ေတြ သူတို႔စာတမ္းေတြကို ေဒါက္တာသန္းထြန္းကို မျပရဲပါဘူး။ အင္မတန္ ေစ့စပ္လြန္းလို႔ပါ။
ဒီေလာက္ ေစ့စပ္တဲ့ ေဒါက္တာသန္းထြန္းဟာ ဆရာတကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္ရဲ႕သားတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ ဆရာ ဘုန္းတင့္ေက်ာ္ ေခၚ ဆရာ ဦးေက်ာ္ဇင္ သမိုင္းသုေတသနဦးစီးဌာနမွာတင္တဲ့ စာတမ္းႏွစ္ေစာင္ကို ေက်ေက်နပ္နပ္ ႀကီး လက္ခံခဲ့ပါတယ္။
ဆရာဦးေက်ာ္ဇင္ဟာ "က်မ္းကိုးမ်ား၊ ေရွးဗမာေက်ာက္စာမ်ားႏွင့္ ကြဲလြဲမွားယြင္းေနေသာ ဂ်ီအိပ္ခ်္လုစ္၏ ဗမာသမိုင္း အယူ အဆ" သမိုင္းသုေတသန စာတမ္းကို ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၃ ရက္ေန႕မွာလည္းေကာင္း၊ "ျမန္မာဟူေသာ ပ်ဴရာဇဝင္ ဆိုရိုးစကားကို ေရွးပ်ဴ၊ ဗမာေက်ာက္စာမ်ားႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ေလ့လာၾကည့္ျခင္း" သမိုင္းသုေတသနစာတမ္းကို ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ မတ္လ ၁၁ ရက္ေန႔မွာလည္းေကာင္း၊ သမိုင္းသုေတသနဦးစီးဌာန (အမရေဆာင္၊ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္) မွာ တင္သြင္းဖတ္ၾကားခဲ့ပါတယ္။ (ပ်ဴစစ္လွ်င္ ျမန္မာ- စာ ၈၊ ၉ )
ဆရာႀကီးေဒါက္တာ သန္းထြန္း (ျမန္မာ့သမိုင္းျပဳစုေရးအဖြဲ႔ဝင္ ပညာရွင္) မွ အဆိုပါ စာတမ္းႏွစ္ေစာင္ကို ဖတ္ရႈ စစ္ေဆးၿပီး ဘီစီ (၂) ရာစုျမန္မာလူမ်ိဳးႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံကိုလည္းေကာင္း၊ ပ်ဴဟူသည္မွာ ျမန္မာျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္းေကာင္း သေဘာတူလက္ခံ ပါတယ္။ အဆိုပါ စာတမ္းႏွစ္ေစာင္ကို ဖတ္ၾကားတဲ႔ စာတမ္းဖတ္ပြဲ ႏွစ္ပြဲစလံုးမွာ စာတမ္းဖတ္ပြဲ သဘာပတိအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ပါသည္- လို႔ ေတြ႔ရပါတယ္။ (ပ်ဴစစ္လွ်င္ ျမန္မာ- စာ ၉ )
ယခု သုေတသနအသစ္တို႔အရ ဆရာလုစ္၏ ဗမာအစ ေက်ာက္ဆည္အယူအဆ မွားယြင္းေၾကာင္းေတြ႔ရ၍ ပယ္ရ မည္ ျဖစ္ေၾကာင္းကို ပထမစာတမ္းဖတ္ပြဲ သဘာပတိနိဂံုးစကားတြင္ ေျပာၾကားသကဲ့သို႔ ပ်ဴသည္ ျမန္မာျဖစ္ေၾကာင္း၊ စာတမ္းရွင္ ဦးေက်ာ္ဇင္၏ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈေၾကာင့္ ေပ်ာက္ဆံုးေနေသာ ပ်ဴလူမ်ိဳးကို ျပန္လည္ရွာေဖြေတြ႔ရွိၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္းကို ဒုတိယ စာတမ္း သဘာပတိ နိဂံုးစကားတြင္ ဆရာႀကီးေဒါက္တာသန္းထြန္းေျပာၾကားခဲ့ပါသည္- ဆိုတဲ့ မွတ္ခ်က္လည္း အဲဒီစာအုပ္မွာ ပါပါတယ္။ (ပ်ဴစစ္လွ်င္ ျမန္မာ- စာ ၉၊ ၁၀ )
ျမန္မာ့သမိုင္းကို အသစ္ျပင္ေရးမယ့္သူတစ္ေယာက္ေတာ့ ေပၚလာၿပီဗ်၊ အဲဒီလူကေတာ့ သူပဲလို႔ဆိုၿပီး ဆရာ ဦးေက်ာ္ဇင္ရဲ႕ ပခံုးကိုဖက္ၿပီး ၿပံဳးၿပံဳးႀကီးနဲ႔ တျခားသူေတြကို မိတ္ဆက္ေပးပါသတဲ့။ ေဒါက္တာ သန္းထြန္းဆိုတာ ေစ့စပ္လြန္းလို႔ လက္ေပါက္ ကပ္တယ္လို႔ေတာင္ နာမည္ႀကီးတဲ့သူပါ။
ဆရာဦးေက်ာ္ဇင္ရဲ႕ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀၀၀ ေက်ာ္လာၿပီျဖစ္ေသ ျမန္မာ့သမိုင္းစာအုပ္ ႏွစ္တြဲရွိပါတယ္။ ဆရာ့ သုေတသန စာတမ္း ေတြပါ။ဘတ္ဂ်က္ အေျခအေနအရဝယ္ဖို႔ စိုင္းျပင္းတုန္းရွိပါေသးတယ္။
ဆိုရရင္ ပ်ဴဆိုတာ ျမန္မာ (ဗမာ)၊ ျမန္မာ (ဗမာ) ဆိုတာပ်ဴပါပဲ။ ျမန္မာဆိုတာ ပ်ဴကေနတဆင့္ ဆင္းသက္လာတယ္ လို႔ ေျပာတာ မဟုတ္ပါ။ ပ်ဴဆိုတာ ျမန္မာရဲ႕နာမည္က ေရွ႕စကားလံုး ျဖစ္ပါတယ္။ မူလစာလံုးက ပုဗရမိ ပါတဲ့။
ပုဂံဆိုတာ ပ်ဴဂါမ၊ ပုဂါမ ကေနေရြ႕လ်ားလာတဲ့ စကားလံုးလို႔လည္း ေျပာၾကတာရွိပါေသးတယ္။ ဂါမ ဆိုတာ ရြာကို ေခၚတာပါ။ အဓိပၸာယ္က ပ်ဴေတြရဲ႕ရြာေပါ့။
၂၀၁၂ ခုႏွစ္ကုန္ခါနီးေလာက္က ရန္ကုန္မွာ ပ်ဴစာတမ္း ဖတ္ပြဲတစ္ခု လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ကန္႔ကြက္တဲ့သူေတြရွိပါတယ္။ အမ်ားစုက မြန္နဲ႔ ရခုိင္ တခ်ိဳ႕ပါ။ လိုရင္းေျပာရရင္ ဗမာဟာ ပ်ဴဆိုတာကို လက္မခံခ်င္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဘာမွ သမုိင္း၊ သုေတသန အေထာက္ အထားနဲ႔ မျငင္းႏိုင္တဲ့အတြက္ ပညာရွင္ေတြအလယ္မွာ ဖင္ပိတ္ျငင္းၿပီး ျပန္ခဲ့ရရံုရွိပါတယ္။
ေျပာရရင္ ျမန္မာျပည္မွာ လူတိုင္းက "ငဦး" အေခၚခံခ်င္ၾကလို႔ ပ်ဴဟာ ဗမာဆိုတာကို အသည္းအသန္ျငင္း ေနၾက တာပါ။ ျငင္းခြင့္ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အေထာက္အထားေတာ့ လိုတာေပါ့။
ဆရာႀကီးေဒါက္တာသန္းထြန္းရဲ႕ အေထာက္အထားနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အႀကံျပဳခ်က္ေတြက ရွည္လြန္းေတာ့ စာအုပ္ကို သာ တိုက္ရိုက္ရွာဖတ္ေစ့ခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီ သုေတသနထံုးထဲက အဆိုအမိန္႔ေလး တစ္ခုကိုပဲ ေျပာပါရေစ။ သုေတသန စာတမ္း တစ္ေစာင္ဆိုတာ လူသိ၊ သူသိ၊ ေဟာေျပာပံုႏွိပ္ထုတ္ေဝၿပီးသမွ်ကို ေပါင္းစပ္ထားတဲ့ (စပ္ထမီ) မျဖစ္ ေစရ…ပါတဲ့ ခင္ဗ်ား။
စာအုပ္တစ္ေသာင္းေလာက္ ဖတ္လာခဲ့လည္း သူမ်ားေရးထားတာ ဖတ္တဲ့ အဆင့္ပဲရွိပါေသးတယ္၊ လာမေျပာပါနဲ႔၊ သုေတသန ေဘာင္မဝင္ပါဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ပါ။
ဗမာမင္းကို ရခိုင္က ပ်ဴတစ္သိန္းမင္းလို႔ေခၚပါတယ္။ အဲဒါကို ဦးျပဴး (သံတြဲ) ဆိုသူက ျငင္းလို႔ ဆရာဦးေက်ာ္ဇင္ ျပန္ရွင္းထား တာရွိပါတယ္။ ဦးျပဴး ျပန္မေျဖႏိုင္ပါ။
ဒီလိုပဲ ကရင္ကလည္း ဗမာကို ပေရာ (ပီေရာ) လို႔ ေခၚတာဟာ ပ်ဴ မို႔လို႔ ပေရာလို႔ေခၚတာလို႔ ကရင္ေတြ ကိုယ္တိုင္က ေျပာၾက ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ေလာက္က အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၊ အရီဇိုနား ျပည္နယ္၊ တက္ (က္) ဆန္က ဘေစာခင္ ဆိုသူေရးတဲ့ FIFTY YEARS OF STRUGGLE – A Review of the Fight for the Karen People's Autonomy အက်ဥ္းေလးကို Internet ထဲကေန ထုတ္ထားခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီစာအုပ္ေလးထဲက စာမ်က္ႏွာ ၂ အမွာစာထဲမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းေတြ႔ရပါတယ္။
Part of the last paragraph of the quote reads: 'What is certain is that there was an irruption of Hkayins (Karens) into Burma before there were any Burmese there, and that the Burmese destroyed their capital and subjugated them. At this period, about the fourth century of our era, the Burmese were called Pyu, and the Karens down to the present day still call the Burmese Piya. The Sgaw Karen term for the Burman has always been P-Yaw (which, to the French ear might sound Piya).
ေနာက္ စာမ်က္ႏွာ ၈ မွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ေတြ႔ရပါတယ္။
There is a general consensus that the Karens, along with the Mons and Shans as well as the Pyu, later Burmans, have migrated down the Irrawaddy and Salween river valleys from the north, presumably from Tibet or western China, since much more than a millennium ago.
မေန႔တစ္ေန႔ကပဲ ထားဝယ္သားတစ္ေယာက္က သူတို႔ဟာ ဗမာမဟုတ္ဘူး၊ ပ်ဴလို႔ဆိုပါတယ္။ ဗမာဟုတ္တယ္၊ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာက သူတို႔ရဲ႕ ေရြးခ်ယ္ဆံုးျဖတ္ခြင့္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘာမွ မေျပာ လိုပါ။ ဒါေပမဲ့ ဗမာဟာ ပ်ဴမဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာလာတဲ့ အတြက္ လာတဲ့အတြက္ ဒီေဆာင္းပါးေလးကို ေရးျဖစ္တာပါ။
ဗမာဟာ ပ်ဴမဟုတ္ဘူးလို႔ ျငင္းခ်င္ရင္ေတာ့ အနည္းဆံုး အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ ကိုင္တိုင္သုေတသန လုပ္ဖို႔လို ပါလိမ့္မယ္။ အခ်ိန္၊ ေငြ ရင္းႏွီးဖို႔လိုပါတယ္။ ေဒါက္တာသန္းထြန္းစံနဲ႔ဆိုရင္ စာအုပ္ ဘယ္ေလာက္ဖတ္ဖတ္ အဲဒီဖတ္ ထားတဲ့ စပ္ထမီစာ တမ္းမ်ိဳးကို တင္လို႔မရပါဘူး။
ကိုယ္တိုင္ တူရြင္း၊ ေပါက္ျပား၊ ေဂၚျပားကိုင္ၿပီး ကြင္းဆင္းရပါလိမ့္ မယ္။ ကိုယ့္အရင္ထုတ္ၿပီးတဲ့ အဂၤလိပ္၊ ျမန္မာ စာအုပ္ေတြ အားလံုးရွာဖတ္ရပါမယ္။ ပ်ဴအေၾကာင္းစာတမ္းလုပ္မွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ပ်ဴစာ တတ္ရပါမယ္။ ပါဠိ၊ သကၠတ၊ ေက်ာက္စာ၊ မင္စာ ေတြ တတ္ဖို႔လိုပါတယ္။ ျမန္မာစာအျပင္ ကမၻာကို တင္ျပဖို႔ဆိုရင္ အဂၤလိပ္လိုလည္း တတ္ဖို႔လိုပါေသးတယ္။ တျခား လိုအပ္ခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါေသးတယ္၊ ဒါနမူနာေျပာတာပါ။
အဲဒီလို အပင္ပန္းခံၿပီး ကိုယ့္ရဲ႕ သုေတသန စာတမ္းကို သမိုင္းသုေတသနဌာနမွာ တင္ရမွာပါ။ စာတမ္းဖတ္ပြဲမွာ ပညာရွင္မ်ားက လိုအပ္တဲ့ေမးခြန္းမ်ား ေမးပါလိမ့္မယ္၊ ကိုယ့္ဘက္က ေရပက္မဝင္ေအာင္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ သြားပါမွ ေတာ္ရံုက်မွာပါ။
ဒါဟာမဟာတန္းအတြက္ MA ဘြဲ႔ယူဖို႔ စာတမ္းတင္ဖို႔ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ သမိုင္းပညာရွင္ေတြက လက္ခံထားတဲ့ သမိုင္း ရွာေဖြေတြ႔ရွိမႈတစ္ခုဟာ မဟုတ္၊ မမွန္ေၾကာင္း ျငင္းဆိုဖို႔ သုေတသနလုပ္ေနတယ္ဆိုတာ သတိရပါ။
ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ပညာရွင္ေတြ၊ ပညာရပ္ေတြကို ေလးစားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုးကြယ္တဲ့ ဘာသာတရားကိုက ပညာကို အေျခခံတဲ့၊ ပညာကို အဓိကထားတဲ့ ဘာသာတရား တစ္ခုမဟုတ္ပါလား။
"သမိုင္းပညာရွင္သည္ ရာဇဝင္အမွန္အမွား၊ က်မ္းကိုးအေထာက္အထား၊ အမွန္အမွားႏွင့္တကြ သမိုင္းမွန္ေပၚေအာင္ စစ္ေဆး မွတ္ေက်ာက္တင္ပါသည္။ ပညာရွင္ျဖစ္ရန္လည္း လြယ္လြယ္ႏွင့္မျဖစ္ပါ။ ပညာရွင္မ်ား ေလးစားလက္ခံ ေသာ စံခ်ိန္မီ သမိုင္း သုေတသန စာတမ္းတစ္ေစာင္ျဖစ္ရန္လည္း လြယ္လြယ္ႏွင့္ မျဖစ္ပါ။ ပညာရွင္အမ်ား ေရွ႕ေမွာက္၌ သမိုင္းသုေတသန စာတမ္းဖတ္ပြဲ၊ ေဆြးေႏြးပြဲဟူသည္မွာ အရပ္ထဲက စကားဝိုင္း၊ အစဥ္အလာ ရာဇဝင္စကားဝိုင္းမ်ိဳးတို႔ႏွင့္မတူ ျခားနားလွပါသည္။" ဆိုတဲ့ ဆရာဦးေက်ာ္ဇင္ရဲ႕စကားနဲ႔ "စနစ္တက် ေလ့လာ ဆည္းပူးအပ္ေသာ ပညာရပ္မွန္သမွ် လမ္းေဘးက ရြက္က်ပင္ေပါက္ မဟုတ္။" ဆိုတဲ့ ဆရာျမင့္သန္း (ၾသစေတးလ်) ရဲ႕ စာမ်ိဳးေတြကို ဖတ္ရတဲ့အခါ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ပညာတတ္ တစ္ေယာက္လို႔ ေျပာရမွာ တြန္႔တြန္႔သြား ပါတယ္။
၂၀၁၂ ခုႏွစ္ကုန္ခါနီးေလာက္က ရန္ကုန္မွာလုပ္တဲ့ ပ်ဴစာတမ္းဖတ္ပြဲကို စီစဥ္တဲ့ဆရာေတြထဲက ဖိတ္ေပမဲ့အခ်ိန္ မရလို႔ မသြား ျဖစ္လိုက္ပါဘူး။
အဲဒီစာတမ္းဖတ္ပြဲမွာ မြန္အဖြဲ႔က ဝင္ေရာက္ေျပာဆို ျငင္းခုန္ၾကတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္္။ (ပညာရွင္ေတြလို အခ်က္ အလက္နဲ႔ ေျပာႏိုင္တာမဟုတ္လို႔ ဝင္ေရာက္ေျပာဆို ျငင္းခုန္ၾကပါတယ္ လို႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္သံုးႏႈန္းပါတယ္။)
ဒီေတာ့ ေရွးေဟာင္းသုေတသန႒ာနက ညႊန္ၾကားေရးမွဴးေဟာင္းက "ခင္ဗ်ားတို႔ အဲဒီလိုေျပာလို႔ မရဘူး။ ေျပာခ်င္ရင္ သုေတသနလုပ္ပါ." လို႔ေျပာေတာ့….သူတို႔အဖြဲ႔က ဆရာဦးေက်ာ္ဇင္ကို လက္ညွိဳးထိုးၿပီး "သူတို႔က အစိုးရက ပိုက္ဆံ ေပးမွာ ေပါ့.." လို႔ ေျပာပါတယ္။
အဲဒီမွာ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးေဟာင္းက "ဘယ္အစိုးရ၊ ဘယ္အဖြဲ႔အစည္းကမွ ပိုက္ဆံမေပးဘူး။ ဆရာ ဦးေက်ာ္ဇင္ဟာ သူ႔ဘာသာ အကုန္အက်ခံၿပီး ႏွစ္ရွည္လမ်ား သုေတသန လုပ္ထားတာပါ။ ခင္ဗ်ားတို႔လည္း ျငင္းခ်င္ရင္ သူ႔လိုပဲ ကိုယ့္ပိုက္ဆံနဲ႔ကိုယ္ အကုန္ အက်ခံၿပီးလုပ္ပါ…" လို႔ ျပန္ေျပာလိုက္ပါသတဲ့။
ဟုတ္ကဲ့ အလြန္တရာမွ လက္ေပါက္ကပ္ၿပီး ေစ့စပ္တိက်လွေသာ သမိုင္းပညာရွင္ ေဒါက္တာ သန္းထြန္းကို သဘာပတိ အရာထားၿပီး ၂၀၀၃ နဲ႔ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္မွာ ဆရာဦးေက်ာ္ဇင္ဟာ ပ်ဴဆိုတာ ျမန္မာျဖစ္ေၾကာင္း သုေတသန စာတမ္း ၂ စံုကို သမိုင္း သုေတသနဦးစီးဌာန (အမရေဆာင္၊ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္) မွာ တင္သြင္းဖတ္ၾကားခဲ့ ပါတယ္။
ပညာရွင္မ်ားရဲ႕ ေမးခြန္းေပါင္းမ်ားစြာကို ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ခဲ့တဲ့ အတြက္ ေဒါက္တာသန္းထြန္းအပါအဝင္ သမိုင္းပညာရွင္ ေတြက ဆရာဦးေက်ာ္ဇင္ရဲ႕ စာတမ္းေတြကို အသိအမွတ္ျပဳလက္ခံၾကပါတယ္။ အဓိပၸာယ္ကေတာ့ သမိုင္း သုေတသန ဦးစီးဌာနက ျမန္မာဟာ ပ်ဴဆိုတာကို အဲဒီစာတမ္းႏွစ္ေစာင္နဲ႔ လက္ခံထားပါတယ္။
ျမန္မာဟာ ပ်ဴမဟုတ္ဘူးလို႔ ျငင္းခ်င္သူမ်ားဟာ အဲဒီစာတမ္းႏွစ္ေစာင္ကို ပညာရွင္ေတြ အလယ္မွာ ေျခဖ်က္ႏိုင္မယ့္ စာတမ္း အသစ္ တင္သြင္းဖတ္ၾကားၿပီး ပညာရွင္ေတြရဲ႕ အစစ္ေဆးခံႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။
က်န္းမာေရး၊ ပညာ၊ ေငြ၊ အခ်ိန္ရွိရင္ မည္သူမဆို တင္သြင္းဖတ္ၾကားဖို႔ ႀကိဳးစားအားထုတ္ႏိုင္ပါေၾကာင္း…………။

လာေရာက္လည္ပတ္သူအားလံုး ခ်မ္းျမသာရာရွိၾကပါေစ။

No comments:

Post a Comment