▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬
"ဝါဆိုသကၤန္း"
ႏွင့္
"မိုးေရခံသကၤန္း"
လုံး၀ မတူပါ…
▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬
Facebook မွာ
"ဝါဆိုသကၤန္း"ႏွင့္ "မိုးေရခံသကၤန္း"ကို
အတူတူ"ဟု ေရးသားထားသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။
မဟုတ္ပါ။
"ဝါဆိုသကၤန္း"ႏွင့္ "မိုးေရခံသကၤန္း"လုံး၀မတူပါ။
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
"သကၤန္း(၂)မ်ိဳး"
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
"ဝါဆိုသံဃာ"အား လွဴဒါန္းေသာ"သကၤန္း"ကို
"ဝါဆိုသကၤန္း"၊
မိုးေရခ်ိဳးရာတြင္ ဝတ္၍ခ်ိဳးရေသာ(ေရသႏုပ္)ကို
"မိုးေရခံသကၤန္း"ဟု ေခၚဆို၏။
-"ဝါဆိုသကၤန္း"ကို "၀ႆာဝါသိက"။
-"မိုးေရခံသကၤန္း"ကို "၀ႆိကသာဋိက"-ဟု
ဆိုပါသည္။
"မိုးေရခံသကၤန္း"သည္-
"သကၤန္း(၉)ထည္"တြင္ အမည္သီးသန္႕ ပါဝင္၏။
"ဝါဆိုသကၤန္း"ကား -
"ဧကသီ/သင္းပိုင္"ျဖစ္၍ သီးသန္႔မပါ။
"သာသနာေခတ္ဦး"၌
"ကုသိုလ္႐ွင္တို႔လွဴဒါန္းေသာသကၤန္း"တို႔ကို
"သံဃာမ်ား အလွဴခံခြင့္"-"လုံး၀"မ႐ွိ။
-အမႈိက္ပုံ၌ စြန္႔ပစ္ထားေသာ၊
-လူေသေကာင္၌ ရစ္ပတ္ထားေသာအဝတ္မ်ားကို
ေကာက္ယူၿပီး ဖြတ္ေလ်ာ္ခ်ဳပ္ဆိုးဝတ္ၾကရ၏။
"ပံ့သကူသကၤန္း"-ဟု ဆို၏။
"ဗုဒၶသာသနာ"ကို "ေဆးဆရာ ဇီ၀က" ၾကည္ညိဳ လာေသာအခါ ေဆးကုသ၍ရေသာ "အဝတ္"တို႔ကို "သကၤန္းအျဖစ္လွဴဒါန္းလိုေၾကာင္း"-
ေတာင္းပန္ေလ်ွာက္ထားသျဖင့္၊
"သံဃာေတာ္"တို႔အား
"လူမ်ား လွဴဒါန္းသည့္ သကၤန္းမ်ား"ကို
အလွဴခံ ခြင့္ျပဳလိုက္ပါသည္။
"ဒကာ/ဒကာမတို႔ လွဴဒါန္းသည့္ သကၤန္း"မ်ားကို
"ဂဟပတိစီ၀ရ"-ဟု ေခၚဆိုပါသည္။
"သကၤန္း"သည္ အခ်ဳပ္အားျဖင့္-
-"ပံ့သုကူလစီ၀ရ"=ပံ့သကူသကၤန္း၊
-"ဂဟပတိစီ၀ရ"=ဒကာ/ဒကာမတို႔လွဴေသာသကၤန္း
အားျဖင့္ "(၂)မ်ိဳး"သာ႐ွိ၏။
"ဝါဆိုသကၤန္း"သည္
"ဂဟပတိစီ၀ရ "-အမ်ိဳးအစား ျဖစ္ပါသည္။
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
"ဝါဆိုသကၤန္း ျဖစ္ေပၚလာပုံ"
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
"ဘုရား႐ွင္"လက္ထက္ေတာ္က "ေက်ာင္း"မွန္သမ်ွ "သံဃာပိုင္ေက်ာင္းမ်ား" ျဖစ္ၾက၏။
ထို"သံဃိကေက်ာင္း"တြင္ သီတင္းသုံးေနထိုင္ေသာ
ရဟန္းေတာ္ကို ေက်ာင္းဒကာ/ေက်ာင္းအမတို႔က-
-"မိမိတို႔ လွဴဒါန္းထားတဲ့ေက်ာင္းမွာ,
ဝါတြင္း'သုံးလ'လုံး သီတင္းသုံးေဖၚရတယ္။
ေက်ာင္းကို သုတ္သင္ျပင္ဆင္ ေဖၚရတယ္။
ေက်းဇူးမ်ားလွတယ္"-ဟု ၾကံ ေတြးၾကလ်ွက္
ေက်းဇူးဆပ္သည့္ အေနျဖင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း။
-ေက်ာင္း ဒကာ/ ေက်ာင္းအမ မဟုတ္ေသာ္လည္း,
"ဝါဆိုဝါကပ္ သိကၡာပုဒ္ အက်င့္ျမတ္ကို
ျဖည့္က်င့္ေတာ္မူၾကတယ္"-ဟု ၾကံေတြးၿပီး
ၾကည္ညိဳေသာ အားျဖင့္ လည္း ေကာင္း။
ဝါက်ြတ္ရာအခါ၌ "ဝါဆိုၿပီး သံဃာ"အား ရည္မွန္းလ်ွက္ "သကၤန္း" လွဴဒါန္းၾက၏။
ထို"သကၤန္း"ကို "ဝါဆိုသကၤန္း"-ဟု ေခၚဆိုရ၏။
ထိုစဥ္က "ဝါဆိုသကၤန္း"ကို
"ဝါက်ြတ္ခ်ိန္"တြင္ လွဴဒါန္းရ၏။
"ဝါဆိုသကၤန္း အလွဴခံခြင့္"ကို "ျမတ္စြာဘုရား"သည္ "ဝါမွထခ်ိန္"(ဝါက်ြတ္ခ်ိန္)၌သာ အလွဴခံခြင့္႐ွိ၏"-ဟု
ဦးစြာ "ပညတ္"ေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။
"သီတင္းက်ြတ္လဆန္း(၅)ရက္ေန႔"သည္
ဝါက်ြတ္ဖို႕ (၁၀)ရက္မ်ွလိုေနေသး၏။
ထိုေန႔တြင္-
"စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ အမတ္ႀကီးတစ္ဦး"သည္
အေရးေပၚစစ္ဆင္ေရး ခရီးထြက္ရမည္ ျဖစ္၍
မထြက္မီ "ဝါဆိုသကၤန္း"လွဴဒါန္း သြားခ်င္သျဖင့္
"ရဟန္းေတာ္မ်ား"ကို ပင့္ေစရာ၊
"ရဟန္းေတာ္မ်ား"က-
"ျမတ္စြာဘုရား က
ဝါမွထၿပီးတဲ့(ဝါဆိုၿပီးတဲ့)သံဃာကိုသာ
ဝါဆိုသကၤန္း အလွဴခံဖို႕ ခြင့္ျပဳထားတာ၊
ယခု ဝါမက်ြတ္ေသးဘူး၊
ဝါက်ြတ္ရန္ လိုေသးတယ္"-ဟု
ၾကံေတြးလ်ွက္ အလွဴခံ မသြားၾက။
ထိုအခါ "အမတ္ႀကီး"က-
"ငါက စစ္ဆင္ေရး သြားရမွာ၊
စစ္တိုက္ျခင္းကား ေသမယ္/႐ွင္မယ္ဆိုတာ မသိႏိုင္၊
ဘာလို႔ အ႐ွင္ျမတ္ေတြက
လာၿပီး သကၤန္းအလွဴ မခံႏိုင္ၾကရတာပါလဲ"-ဟု
ကဲ့ရဲ့ပါသည္။
ထိုအေၾကာင္းကို "ျမတ္စြာဘုရား"အား
ေလ်ွာက္ထားၾကသျဖင့္-
"ေအာက္ပါပုဂၢိဳလ္မ်ား"က-
"ဝါဆိုသကၤန္းပါ"-ဟု ေလ်ွာက္ထား လွဴဒါန္းလာေသာ္-
"အေရးေပၚ(အေစၥက)သကၤန္း"-ဟု အမည္တပ္လ်ွက္,
အလွဴခံ၍ သီးသန္႕ မွတ္သား ထားၿပီး
"သီတင္းက်ြတ္လျပည့္ေန႕ ပဝါရဏာ"ျပဳၿပီးမွ
ဝတ္႐ုံႏိုင္ခြင့္႐ွိ၏။
"ပဝါရဏာ"မျပဳမီ ဝတ္လိုေသာ္
"ဝါက်ိဳးဝါပ်က္သူ"မျဖစ္ရ။
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
"ဝါဆိုသကၤန္း လွဴဒါန္းခြင့္ ရွိသူမ်ား"
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
(၁) စစ္ထြက္ သြားမည့္သူ၊
(၂) အရပ္တစ္ပါး ခရီးသြားမည့္သူ၊
(၃) ေရာဂါေ၀ဒနာ ဖိစီးႏွိပ္စက္ ခံေနရသူ၊
(၄) မီးဖြားခါနီး မိခင္ေလာင္း၊
(၅) ယခင္က သဒၶါတရားမ႐ွိ၊ယခုခ်က္ခ်င္း သဒၶါတရား ေပၚေပါက္လာသူ၊
(၆) သာသနာေတာ္ကို ယခုမွ ၾကည္ညိဳလာသူ
စသည္ တို႔ ျဖစ္ၾကသည္။
ယင္းပုဂၢိဳလ္တို႔က-
"၀ႆာဝါသိကံ ဒႆာမိ- ဝါဆိုသကၤန္းပါဘုရား"-ဟု အမည္တပ္ လွဴဒါန္းလာခဲ့ေသာ္
"ဝါ မက်ြတ္"ေသးေသာ္လည္း အလွဴခံႏိုင္ခြင့္႐ွိသည္။
ယင္းပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ အခ်ိန္မေ႐ြွး ႐ွိႏိုင္သျဖင့္
"ဝါဆိုသကၤန္း"ကို-
-အခ်ိန္မေ႐ြး လွဴဒါန္းႏိုင္၊
-အခ်ိန္မေရြးအလွဴ ခံႏိုင္ခြင့္႐ွိသည္"ကို မွတ္သားၾကရပါမည္။
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
"သကၤန္းႏွင့္စပ္၍ ဝိနည္းကံ"
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
"ကထိန္"မျဖစ္ပါက-
"တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္"ထိ (၁)လ၊
"ကထိန္"ျဖစ္က-
"တေပါင္း"တိုင္(၅)လ သည္
"သကၤန္းအလွဴခံခြင့္႐ွိရာကာလ" ျဖစ္၏။
"ကထိန္"မျဖစ္က(၁၁)လ၊
"ကထိန္"ျဖစ္က(၇)လ သည္-
"သကၤန္း"အလွဴခံခြင့္ မရွိ။
ထို"အကာလသကၤန္းခ်ိန္"တြင္-
"သကၤန္းလွဴဒါန္းသူ"႐ွိခဲ့ေသာ္,
(၁၀)ရက္မ်ွသာ သိမ္းဆည္းထားခြင့္႐ွိ၏။
ရက္ပိုထားလိုေသာ္
"အဓိ႒ာန္၊ဝိကပၸနာ၊ ပစၥဳဒၶိဳရ္ျပဳျခင္း"စသည့္
"ဝိနည္းေတာ္ႏွင့္ အညီ"-အပ္စပ္ေအာင္
ေဆာင္႐ြက္ၾကရ၏။
"ကုသိုလ္႐ွင္တစ္ဦး"(သို႔မဟုတ္)"အမ်ား"က
"သကၤန္း"လွဴရာတြင္-
"ဝါဆိုသကၤန္းပါဘုရား"-ဟု ေလ်ွာက္ထား
လွဴဒါန္း လာပါက,
-"လွဴဒါန္းခ်ိန္သည္ ဝါတြင္းျဖစ္လ်ွင္"
ေက်ာင္း႐ွိ "ဝါဆိုသံဃာ"အား ခြဲေ၀ လွဴဒါန္းရပါမည္။
ေ႐ွးယခင္က "သကၤန္း"လွဴဒါန္းၾကရာတြင္,
"သံဃာ ကိုသာ ရည္မွန္းၿပီး လွဴဒါန္းေလ့
႐ွိေသာေၾကာင့္ "သံဃာမ်ားအား ခြဲေ၀ေပးရျခင္း"
ျဖစ္၏။
"ဝါက်ိဳးဝါျပတ္ျဖစ္ေသာ ရဟန္း"သည္-
-ဝါဆိုသကၤန္း၊
-ကထိန္သကၤန္းတို႔ ကို အလွဴခြင့္မ႐ွိေတာ့၊
အလွဴခံၿပီးေသာ္ လည္း "သံဃာ"အား ျပန္အပ္ရ၏။
ျပန္မအပ္ပါက"ဘ႑ာစား"ထိုက္၏။
ျပန္မေပးမခ်င္း ေၾကးယူထားသလိုမ်ိဳး
ျဖစ္ေနေတာ့သည္။
"တေပါင္းလျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္"မွ
"သီတင္းက်ြတ္လျပည့္"တိုင္ "(၇)လ"ေသာ "အကာလသကၤန္းခ်ိန္"၌-
"ဝါဆိုသကၤန္းပါဘုရား"-ဟု လွဴဒါန္းလာေသာ္,
-"ယခင္ႏွစ္ ဝါဆိုသံဃာကို လွဴဒါန္းမွာလား?၊
-"ဒီႏွစ္ ဝါကပ္မည့္သံဃာကို လွဴဒါန္မွာလား?"-ဟု
"အလွဴ႐ွင္"ကို ေမးျမန္းရပါမည္။
"အလွဴ႐ွင္"က-
-"ယခင္ႏွစ္ ဝါ၌ 'ဝါဆိုၿပီး သံဃာ'အား
လွဴဒါန္းပါသည္"-ဟု ေလ်ွာက္ထားပါက
"အရင္ႏွစ္ဝါဆို သံဃာမ်ား"ကိုသာ ခြဲေ၀ေပးရ၏။
'ဝါဆိုသံဃာ' ေက်ာင္းေျပာင္းသြားလ်ွင္
ထိုရဟန္းႏွင့္ ရင္းႏွီးက်ြမ္းဝင္ေသာ ရဟန္းေတာ္အား ထို"သကၤန္း"ကို ေပးလွဴရပါမည္။
ယခင္"ႏွစ္ဝါဆိုသံဃာ"သည္-
-တစ္ပါး တည္း က်န္႐ွိေနၿပီး၊
အျခား"သံဃာ"မ်ား ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားလ်ွင္လည္း,
ထိုအသက္မေသ က်န္ေနေသာ "ရဟန္းတစ္ပါး"တည္းသာ ရပိုင္ခြင့္႐ွိပါသည္။
"ဝါဆိုသံဃာမ်ား"အားလုံး ပ်ံလြန္ခဲ့ေသာ္ "သံဃိက(သံဃာပိုင္ဥစၥာ)"ျဖစ္၍ ေက်ာင္း၌
"လက္႐ွိ မ်က္ေမွာက္ သံဃာမ်ား"
ခြဲေ၀ယူၾကရပါသည္။
"အလွဴ႐ွင္"က-
"လာမည့္ဝါဆို၌ ဝါကပ္ၾကမည့္
သံဃာေတာ္မ်ားအတြက္ လွဴဒါန္းပါသည္"-ဟု
ေလ်ွာက္ထားပါက၊
ထို"သကၤန္း"မ်ားကို လုံျခဳံစြာ သိမ္းဆည္းထားၿပီး၊
-ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္ ဝါဆိုၿပီးခ်ိန္
"ဝါဆိုသံဃာ"အား ခြဲေ၀လွဴ ဒါန္းေပးရပါမည္။
ယခုအခါ-
"ဝါဆိုသကၤန္းမ်ား"ကို "ဝါဆိုဦး"၌သာ အမ်ားစု
လွဴဒါန္းေနၾက၍
"ဝါဆိုရာေန႕(ဝါဆိုလျပည့္ ေက်ာ္တစ္ရက္)"တြင္
"ဝါဆိုသံဃာ"အား ခြဲေ၀လွဴဒါန္းၾကရပါမည္။
"ဒကာ/ဒကာမ"တို႕သည္-
"ဝါဆိုဦး ၌သာ ဝါဆိုသကၤန္း ကို လွဴဒါန္းရသည္"-ဟု ထင္မွတ္ၾကလ်ွက္ "ဝါဆိုဦး"တြင္
အခ်ိန္လု၍လွဴဒါန္းေနၾက၏။
"ဝါဆိုၿပီးလ်ွင္ ဝါဆိုသကၤန္း လွဴဒါန္းလို႔မရ"-ဟု
"ဒကာ/ဒကာမ"အမ်ားစုက အသိမွား ေနၾက၍
မၾကာမၾကာ႐ွင္းျပေနရသည္။
"မိုးေရခံသကၤန္း"ႏွင့္ ေရာေထြးေနဟန္တူ၏။
အထက္ပါ စကားရပ္တို႕ကို ေထာက္႐ႈလ်ွက္,
"ဝါဆိုသကၤန္း"ကို "တစ္ႏွစ္ပတ္လုံး လွဴဒါန္းႏိုင္ခြင့္" ႐ွိေနသည္ကို ေတြ႕ၾကမွာ ျဖစ္ပါသည္။
(ဝိ၊႒၊၃။၄၂၅။)
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
"မိုးေရခံသကၤန္း(၀ႆိကသာဋိက)"
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
"ဝါဆိုဦး"တြင္ လွဴဒါန္းခြင့္႐ွိေသာ
"သကၤန္းတစ္မ်ိဳး"႐ွိပါေသးသည္။
ထို"သကၤန္း"ကို-
"၀ႆိကသာဋိက"(မိုးေရခံ သကၤန္း)-ဟု
ေခၚဆိုပါသည္။
"ဝိသာခါေက်ာင္းအမ"ကို အေၾကာင္းျပဳ၍
ေပၚေပါက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။
"မိုးဦးကာလ"၏ ေန႔တစ္ေန႔တြင္-
"ျမတ္စြာဘုရား"သည္ ေနာက္ပါ ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္အတူ "သာ၀တၳိၿမိဳ႕"သို႔ေရာက္႐ွိလာခဲ့၏။
"ဝိသာခါေက်ာင္းအမ"သည္ "ေက်ာင္းေတာ္"တြင္
တရားနာၾကားၿပီးေနာက္ "ဘုရား"အမွဴး႐ွိေသာ "သံဃာ"အား-"မနက္ဖန္ မိမိအိမ္၌
ေန႔ဆြမ္းဘုဥ္းေပးရန္ "ပင့္ေလ်ွာက္ပါသည္။
ေနာက္တစ္ေန႔၌-
"မိုးသည္းထန္စြာ"တစ္မနက္လုံး"႐ြာ"ေန၏။
ထိုအခါ "ဘုရား႐ွင္"က-
"ခ်စ္သား ရဟန္းတို႔၊
ယခု"ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္"၌ ႐ြာေနသကဲ့သို႔ အလားတူ ဤမိုး သည္-အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ တို႔၌လည္း ႐ြာေန၏။
ေရခ်ိဳးၾကကုန္ေလာ့၊
ဤမိုးကား ေနာက္ဆုံး႐ြာေသာ
အရပ္ေလးမ်က္ႏွာမိုးတည္း"-ဟု မိန္႔ ကာ
"ရဟန္းေတာ္မ်ား"ကို "မိုးေရ"ခ်ိဳးေစ၏။
ထိုအခ်ိန္က "ရဟန္းေတာ္မ်ား"သည္
"တိစီ၀ရိတ္(သကၤန္းသုံးထည္)"ကိုသာ ေဆာင္ၾက၍
-ခါးဝတ္သင္းပိုင္၊
-အေပၚ႐ုံ ဧကသီႏွင့္
-ႏွစ္ထပ္သကၤန္းႀကီး တို႔သာ ႐ွိ၏။
"ေရလဲသကၤန္း"မ႐ွိၾက၍ မိုးေရထဲတြင္
မိေမြးတိုင္း ကိုယ္တုံးလုံး "မိုးေရ"ကို ခ်ိဳးေနၾကရ၏။
ေရခ်ိဳးေနစဥ္ "ဝိသာခါေက်ာင္းအမ"သည္
"အိမ္ေဖၚအမ်ိဳးသမီး"ကို "ဆြမ္းပြဲမ်ား အဆင္သင့္ျဖစ္၍ ဘုရားအမွဴး ႐ွိေသာသံဃာအား ဆြမ္းစားအပင့္ "
-ေစလႊတ္လိုက္ပါသည္။
"အိမ္ေဖၚအမ်ိဳးသမီးငယ္"သည္
ေက်ာင္းေတာ္သို႔အေရာက္တြင္ "အ႐ွင္ျမတ္ေတြ"
"ကိုယ္တုံးလုံးျဖင့္ မိုးေရခ်ိဳးေနၾကသည္"ကို
ေတြ႕ရသျဖင့္ အိမ္သို႔ ျပန္ေျပးၿပီး-
"အ႐ွင္မ၊
ေက်ာင္း၌ သံဃာေတာ္မ်ား မ႐ွိၾကပါ။
အာဇီ၀ကတကၠတြန္းမ်ား
ကိုယ္တုံးလုံး ေရခ်ိဳးေနၾကပါတယ္"-ဟု ျပန္ေျပာရာ၊
"ဝိသာခါေက်ာင္းအမ"သည္
"ဉာဏ္ပညာ႐ွိေသာ အမ်ိဳးသမီး"ပီပီ
အထက္ပါအျခင္းအရာကို သေဘာေပါက္
သိနားလည္၍-အ႐ွင္ျမတ္မ်ား ေရခ်ိဳးၿပီးခ်ိန္တြင္
တစ္ဖန္ ပင့္ေစသည္။
"ဝိသာခါေက်ာင္းအမ"သည္-
"ဗုဒၶအမွဴး႐ွိေသာ သံဃာေတာ္မ်ား" အား
ဆြမ္းကပ္ၿပီးေနာက္ အထက္ပါအေၾကာင္းအရာကို
"ဗုဒၶ"အားေလ်ွာက္ထားၿပီး-
"သံဃာေတာ္တို႔အား
မိုး႐ြာလ်ွင္ ဝတ္ခ်ိဳးႏိုင္ရန္အလို႔ငွါ
'မိုးေရခံသကၤန္း' ခြင့္ျပဳရန္"ႏွင့္-
-"ကိုယ္တုံုးလုံး မိုးေရထဲ၌ ေရခ်ိဳးျခင္းသည္
စက္ဆုပ္႐ြံ႔႐ွာဖြယ္ျဖစ္ၿပီး၊
သာသနာကိုလည္း အၾကည္ညိဳပ်က္ေစႏိုင္ေၾကာင္း" ကိုပါ ေလ်ွာက္ထားပါသည္။
သည့္အျပင္-
အသက္ထက္ဆုံး "မိုးတြင္း၌ မိုးေရခ်ိဳးရန္
သကၤန္း ကို လွဴဒါန္းမည္ျဖစ္ေၾကာင္း"-ကိုပါ
ေလ်ွာက္ထား၍ "သာသနာေတာ္"တြင္
"၀ႆိကသာဋိက"ေခၚ "မိုးေရခံသကၤန္း"
ေပၚေပါက္ခဲ့ရပါသည္။
"မိုးေရခံသကၤန္း"အစ "ဝိသာခါ"က-ဟုပင္
ေျပာရမည္ ျဖစ္၏။
(ဝိနည္းမဟာဝါ-စီ၀ရကၡႏၶက)
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
"လွဴခြင့္ရေသာအခ်ိန္"
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
"မိုးေရခံသကၤန္း"ကို "ဝါဆိုသကၤန္း"ကဲ့သို႔
တစ္ႏွစ္ပတ္လုံး-
-လွဴဒါန္းခြင့္၊
-"အလွဴခံခြင့္ မ႐ွိ"ပါ။
"နယုန္လျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္ေန႔"မွစ၍
"ဝါဆိုလျပည့္ေန႔"အထိ"(၁)လ"သာ
လွဴဒါန္းခြင့္/အလွဴခံခြင့္႐ွိၿပီး၊
"ဝါဆိုလဆန္း(၁)ရက္ေန႔"တြင္ စတင္၍
ဝတ္႐ုံသုံးစြဲႏိုင္၏။
-မိုး"ေလးလ"မ်ွသာ သုံးေဆာင္ခြင့္႐ွိ၏။
-တစ္ထည္မ်ွသာ အလွဴခံရ၏။
ေရလဲဝတ္ခ်ိဳးရန္,
"တစ္ထည္"ဆိုက မိုး"ေလးလ"
လုံေလာက္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
အျခား"သကၤန္းမ်ား"ကဲ့သို႔ခ်ဳပ္ဆိုးရန္မလို၊
-အေရာင္ပ်က္႐ုံ၊အနားလုံး႐ုံမ်ွ
-ဆိုးထား၊
-ခ်ဳပ္ထားျခင္းျဖင့္ အပ္စပ္စြာ သုံးစြဲႏိုင္၏။
ယေန႔ေခတ္-
"ကိုယ္ပတ္"ေခၚ "ယိုးဒယားသင္းပိုင္ကေလးမ်ား"ႏွင့္ အလားတူပါသည္။
အျခားေသာ "သကၤန္းမ်ား"ကို-
"မိဘႏွင့္ ပစၥည္းေလးပါးဖိတ္မံထားသူ"တို႔ အထံ၌သာ ေတာင္းပိုင္ခြင့္႐ွိ၏။
"အျခားသူမ်ား"ထံတြင္-
"သကၤန္းလွဴပါ"-ဟူ၍ ေျပာၿပီး အလွဴမခံေကာင္း။
"မိုးေရခံသကၤန္း"ကို"တစ္ႏွစ္"လွဴဒါန္းဖူးပါက-
-ႏွစ္စဥ္ မိုးကာလေရာက္သည္ႏွင့္
"မိုးေရခံသကၤန္း လွဴဒါန္းခ်ိန္ေရာက္ၿပီ"-ဟု
သတိေပးလ်ွက္ အလွဴခံခြင့္႐ွိ၏။
"ဝါဆိုသကၤန္း၊မိုးေရခံသကၤန္း"တို႔ကား,
"ဝါတြင္းကာလ"အခါသမယတြင္
"သာသနာ့ဝန္ထမ္း႐ွင္ရဟန္းမ်ား"အတြက္
အမွန္ပင္လိုအပ္ေသာ"သကၤန္းမ်ား"ျဖစ္ပါသည္။
မိုးေစြေသာရက္မ်ား၌ "ဆြမ္းခံသကၤန္းမ်ား"
ေရမေျခာက္ႏိုင္သျဖင့္ "သံဃာမ်ား"
အမွန္ ဒုကၡေရာက္ၾကရပါသည္။
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
"လွဴဒါန္းသူမ်ား ရေသာအက်ိဳး"
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
"ဝါဆိုသကၤန္း၊မိုးေရခံသကၤန္း"လွဴဒါန္းေသာ
"ကုသိုလ္႐ွင္မ်ား"ရပိုင္ခြင့္႐ွိေသာ "အက်ိဳးရင္း"မွာ,
-႐ုပ္ေရအဆင္း လွပျခင္း၊
-ကိုယ္သားကိုယ္ေရ ေကာင္းမြန္ျခင္း၊
-အဖိုးတန္ အထည္ဆန္းမ်ားကို သုံးစြဲပိုင္ခြင့္႐ွိျခင္း၊
-တန္ခိုးျဖင့္ ၿပီးစီးရေသာ ဧဟိဘိကၡဳရဟန္းျဖစ္ႏိုင္ျခင္း
စသည္တို႔ ျဖစ္၏။
အက်ိဳးဆက္အေနျဖင့္,
-ျဖစ္ေလရာဘ၀တို႔တြင္
ပစၥည္းဥစၥာမ်ား ေပါၾကြယ္၀လ်ွက္
လိုအပ္ေသာပစၥည္းကို အလို႐ွိေသာအခ်ိန္တြင္
မၾကန္႔ၾကာဘဲ ရ႐ွိႏိုင္ျခင္း၊
-ပညာ႐ွာေသာအ႐ြယ္၊
စီးပြား႐ွာေသာအ႐ြယ္၊
တရားဘာ၀နာနာႏွင့္ေမြ႕ေပ်ာ္ရမည္အ႐ြယ္-စသျဖင့္
အ႐ြယ္သုံးပါးလုံး တြင္
သက္သက္သာသာ ျပည့္စုံႏိုင္ၿခင္း၊
-ခႏၶာသဘာ၀အရ
က်န္း မာေရးခ်ိဳ႕ယြင္းမႈ ျဖစ္က
သမားေကာင္း ေဆးဝါးဓာတ္စာကအစ
လြယ္လင့္တကူရႏိုင္ျခင္း
-တို႔ကို ရႏိုင္ပါသည္။
ေခတ္အခါအလိုက္ ျဖစ္လိုေသာအရာမ်ား
အဆင္ေျပေစဖို႕ရာ "ကာလဒါန" ေခၚ
ဤကဲ့သို႕ေသာ "အလွဴဒါန"မ်ိဳးကို
အားထုတ္ေပးၾကရမည္။
"သူေတာ္ေကာင္းဒါန(၅)မ်ိဳး"တို႕တြင္
"ဝါဆိုသကၤန္းအလွဴ"သည္ "ကာလဒါန"မ်ိဳး
ျဖစ္ေၾကာင့္ပါတည္း။
"ဝါဆိုသကၤန္းႏွင့္မိုးေရခံသကၤန္း"-
မတူတာကို Facebook ပရိသတ္အား
"သာသနဗဟု သုတ"တိုးပြားေစရန္ ေရးသား
လိုက္ရျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
"ဝါတြင္းကာလ"၌ မေမ့ေလ်ာ့ျခင္းျဖင့္
ကုသိုလ္မ်ားမ်ားရ႐ွိေအာင္ ေနႏိုင္ၾကပါေစ--။
"ဦးပညာသီဟာဘိ၀ံသ"
(တရားဦးဓမၼစၾကာ)
Cradit By- အ႐ွင္သုမဂၤလ
[“မည္သူမဆို…,
လြတ္လပ္စြာ ကူးယူ ဓမၼဒါန ျပဳ ႏုိင္ပါသည္။
"ဓမၼဒါန ျပဳ မည္"ဆိုပါ လ်ွင္…,
"မူရင္း ေဟာၾကား/ေရးသားသူ ၏ အမည္"ႏွင့္
"ဓမၼဒါန ပူေဇာ္သူ - ကိုညီညီတင္"(ဥာဏ္လင္းၿမိဳ႕)"-ကို
"Credit"-ေပးပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။”]
ေရးသားၿပီးစီး။ ။
၁၃၈၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ဒုတိယ ဝါဆိုလဆန္း(၉)ရက္(၂၁-၇-၂၀၁၈)ရက္ေန႔၊စေနေန႔-
(နံနက္-၅း၂၇)
ခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ ေအးၿငိမ္းၾကပါေစ၊
သံသရာ ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္ႏိုင္ၾကပါေစ။
ဘ၀တု သဗၺမဂၤလံ
သင့္
ကလ်ာဏ မိတၱ
ကိုညီညီတင္
(ဥာဏ္လင္းၿမိဳ႕)
09-445108754
https://www.facebook.com/profile.php?id=100009615188000
No comments:
Post a Comment